Mini-majad sussi sisse

Lasteaias on tavaks lastevanematel päkapikke mängida. Eelmine aasta küpsetasin muhvineid see aasta mõtlesin küpsistest kommidest jne põdrad meisterdada. Paraku aga olid kommipulgad küpsiste jaoks liiga jämedad ning minu ebapädevuse tõttu ei tulnud mul sellest üritusest midagi välja. Niisama ka nagu ei tahtnud mingid nänni viia siis järsku koitis…külmikus on suur ports piparkoogi tainast ja teeks siis kõigile väiksed piparkoogi majad.

P1000725

Tegin siis väiksed šabloonid ja hakkasin kujundeid välja lõikama (maju oli vaja 17-le inimesele pluss üks endale). Mõtlesin, et mis seal ikka aga no kurja kokku pidin lõikama 144 maja osa. See raske töö tehtud, sai asjad ahju visatud. Ma ei saa aru miks ei võiks tainas ühtlaselt küpseda, minu mõõdetud lõigutud ilusad kujundid küpsesid ahjus ikka nii nagu ise tahtsid. Pool raskest tööst oli käega pühitud.

Liimina kasutasin sulatatud iiriseid, mõtlesin küll algul glasuuriga liimida kuid siis tuli meelde eelmise aasta maja meisterdamine kus glasuuriga oli nii palju jändamist. Samas iirisega on töö kiire ja lihtne. Kui majad olid kokku klopsitud üritasin siis glasuuriga asja parandada. Kõverat maja ma küll sirgeks ajada ei saanud kuid kattega olid majad kaugelt isegi täiesti tip-top.

Pistsin siis kõik eraldi kotikestesse ja saatsin hommikul Meribeliga lasteaeda. Loodetavasti laste hulgas hulle ehitus spetsialiste pole ning mu majad täielikult maha ei kanta. Aga nagu öeldakse “ise tehtud, hästi tehtud”.

Leave a comment